Marketing (intelligence d’affaires, gestion des revenus, systèmes de recommandation)
RetourPublications
Articles
juin 2024
Alain Hertz
RAIRO - Operations Research, 58(3), 2631–2636, 2024
référence BibTeX
déc. 2023
Mohamad Aziz, Hanane Dagdougui et Issmail El Hallaoui
IEEE Control Systems Letters, 8, 25–30, 2023
référence BibTeX
oct. 2023
Can Baris Cetin et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 310(2), 655–669, 2023
référence BibTeX
juin 2023
Pietro De Giovanni et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 307(3), 991–1007, 2023
référence BibTeX
mai 2023
Arka Mukherjee, Margarida Carvalho et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 307(1), 406–420, 2023
référence BibTeX
oct. 2022
août 2022
Necati Ertekin, Mehmet Gumus et Mohammad Ebrahim Nikoofal
Management Science, 68(8), 5828–5846, 2022
référence BibTeX
août 2022
Amir Farshbaf Geranmayeh et Georges Zaccour
Automatica, 142, No article: 110351, 2022
référence BibTeX
juin 2022
Rabih Salhab, Jérôme Le Ny, Roland P. Malhamé et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 299(3), 1079–1093, 2022
référence BibTeX
juin 2022
juin 2022
Elena Parilina et Georges Zaccour
Journal of Economic Dynamics and Control, 139, No article: 104440, 2022
référence BibTeX
jan. 2022
Naveed Haghani, Claudio Contardo et Julian Yarkony
INFORMS Journal on Optimization, 4(1), 29–44, 2022
référence BibTeX
oct. 2020
Qiao Zhang, Georges Zaccour, Jianxiong Zhang et Wansheng Tang
Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 142, 102072, 2020
référence BibTeX
sept. 2020
Sanjay Dominik Jena, Andrea Lodi, Hugo Palmer et Claudio Sole
INFORMS Journal on Optimization, 2(4), 297–319, 2020
référence BibTeX
juil. 2020
Gabrielle Naïmé Mourra, Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Franco Lepore, Jocelyn Faubert, François Bellavance, Ann-Frances Cameron, Élise Labonte-LeMoyne et Pierre-Majorique Léger
Addictive Behaviors, 106, 106346, 2020
référence BibTeX
juil. 2020
juin 2020
Bertrand Crettez, Naila Hayek et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 283(3), 1055–1063, 2020
référence BibTeX
juin 2020
Bertrand Crettez, Naila Hayek et Georges Zaccour
Central European Journal of Operations Research, 28, 441–459, 2020
référence BibTeX
mai 2020
Salma Karray, Guiomar Martín-Herrán et Georges Zaccour
International Journal of Production Economics, 223, 107512, 2020
référence BibTeX
mars 2020
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
International Transactions in Operational Research, 27(2), 958–983, 2020
référence BibTeX
fév. 2020
Pattanun Chanpiwat, Steven A. Gabriel, Rachel Moglen et Michael Siemann
Journal of Engineering for Sustainable Buildings and Cities, 1(1), 011006 pages, 2020
référence BibTeX
juil. 2019
Camille Desrochers, Pierre-Majorique Léger, Marc Fredette, Seyedmohammadmahdi Mirhoseini et Sylvain Sénécal
Industrial Management & Data Systems, 119(6), 1206–1222, 2019
référence BibTeX
juin 2019
Salma Karray et Guiomar Martín-Herrán
European Journal of Operational Research, 275(2), 635–647, 2019
référence BibTeX
juin 2019
Linda Lemarié, François Bellavance et Jean-Charles Chebat
Accident Analysis & Prevention, 127, 19–27, 2019
référence BibTeX
mai 2019
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
Journal of Service Research, 22(2), 189–201, 2019
référence BibTeX
mai 2019
Supply chain competition on shelf space and pricing for soft drinks: A bilevel optimization approach
Mohsen Reisi, Steven A. Gabriel et Behnam Fahimnia
International Journal of Production Economics, 211, 237–250, 2019
référence BibTeX
mars 2019
Steffen Jørgensen et Georges Zaccour
Journal of Economic Dynamics and Control, 100, 395–416, 2019
référence BibTeX
jan. 2019
Pietro De Giovanni, Salma Karray et Guiomar Martín-Herrán
European Journal of Operational Research, 272(2), 465–480, 2019
référence BibTeX
nov. 2018
Yany Grégoire, Fateme Ghadami, Sandra Laporte, Sylvain Sénécal et Denis Larocque
Journal of the Academy of Marketing Science, 46(6), 1052–1071, 2018
référence BibTeX
juin 2018
avr. 2018
Linda Lemarié, Jean-Charles Chebat et François Bellavance
Journal of Social Marketing, 8(2), 220–236, 2018
référence BibTeX
jan. 2018
Fernando Kentaro Inaba, Evandro Ottoni Teatini Salles, Sylvain Perron et Gilles Caporossi
Neurocomputing, 275, 1522–1530, 2018
référence BibTeX
nov. 2017
sept. 2017
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
Journal of Business Research, 78, 93–100, 2017
référence BibTeX
sept. 2017
Matthew Etco, Sylvain Sénécal, Marc Fredette et Pierre-Majorique Léger
Journal of Computer Information Systems, 57(4), 344–352, 2017
référence BibTeX
mai 2017
Salma Karray, Guiomar Martín-Herrán et Georges Zaccour
International Journal of Production Economics, 187, 142–158, 2017
référence BibTeX
mars 2017
fév. 2017
Salma Karray, Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
International Journal of Production Economics, 184, 21–32, 2017
référence BibTeX
jan. 2017
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
Journal of Business Research, 70, 67–73, 2017
référence BibTeX
déc. 2016
Puduru Viswanadha Reddy, Stefan Wrzaczek et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 255(3), 984–995, 2016
référence BibTeX
juin 2016
Renaud Legoux, Denis Larocque, Sandra Laporte, Soraya Belmati et Thomas Boquet
International Journal of Research in Marketing, 33(2), 357–374, 2016
référence BibTeX
déc. 2015
Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Pierre-Majorique Léger, François Courtemanche et René Riedl
Journal of Internet Commerce, 14(3), 277–293, 2015
référence BibTeX
juil. 2015
Olivier Doucet, Marc Fredette, Gilles Simard et Michel Tremblay
Human Performance, 28(3), 244–264, 2015
référence BibTeX
mars 2015
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
European Journal of Operational Research, 241(2), 541–554, 2015
référence BibTeX
jan. 2015
François Carrillat, Alain D'astous et François Bellavance
European Journal of Marketing, 49(3/4), 621–642, 2015
référence BibTeX
mars 2014
Nawel Amrouche, Tarek Ben Rhouma et Georges Zaccour
Journal of Marketing Channels, 21(2), 100–115, 2014
référence BibTeX
mai 2012
Sponsored search advertising
Patrick Quinn, Michel Gamache et Sandrine Paroz
Analytics Magazine May/June, 26–31, 2012
référence BibTeX
jan. 2012
Offensive versus defensive spending: What is the optimal mix?
Guiomar Martín-Herrán, S. McQuitty et Simon-Pierre Sigué
International Journal of Research in Marketing, 29, 210–219, 2012
référence BibTeX
jan. 2012
The undirected m-capacitate peripatetic salesman problem
Éric Duchenne, Gilbert Laporte et Frédéric Semet
European Journal of Operational Research, 223, 637–643, 2012
référence BibTeX
jan. 2011
Prices, promotions, and channel profitability: Was the convencional wisdom mistaken?
Guiomar Martín-Herrán et Simon-Pierre Sigué
European Journal of Operational Research, 211(2), 415–425, 2011
référence BibTeX
jan. 2011
When a firm should open its source code: A strategic analysis
Peter M. Kort et Georges Zaccour
Production and Operations Management, 20(6), 877–888, 2011
référence BibTeX
sept. 2009
Hyun-soo Ahn, Mehmet Gumus et Philip Kaminsky
Manufacturing & Service Operations Management, 11(4), 613–629, 2009
référence BibTeX
jan. 2009
A dynamic model for advertising and pricing competition between national and store brands
Salma Karray et Guiomar Martín-Herrán
European Journal of Operational Research, 193, 451–467, 2009
référence BibTeX
jan. 2009
Recency versus repetition priming effects of cigarette warnings on nonsmoking teenagers: the moderating effects of cigarette-brand familiarity
L.I. Sabbane, François Bellavance et Jean-Charles Chebat
Journal of Applied Social Psychology, 39, 656–682, 2009
référence BibTeX
jan. 2008
Competing for consumer's attention
Guiomar Martín-Herrán, Olivier Rubel et Georges Zaccour
Automatica, 44(2), 361–370, 2008
référence BibTeX
jan. 2007
Shelf-space allocation of national and private brands
Nawel Amrouche et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 180(2), 648–663, 2007
référence BibTeX
jan. 2006
Acceptance of functional foods: A comparison of French, American, and French Canadian consumers
JoAnne Labrecque, Maurice Doyon, François Bellavance et Jane Kolodinski
Canadian Journal of Agricultural Economics, 54(4), 647–661, 2006
référence BibTeX
jan. 2006
An operations research approach to the triple jump
Jack Brimberg, W.J. Hurley et S. Ladany
International Journal of Sport Management and Marketing, 1(3), 208–214, 2006
référence BibTeX
jan. 2005
Incentive strategies for shelf-space allocation in duopolies
Guiomar Martín-Herrán et Sihem Taboubi
Dynamic Games: Theory and Applications, 2005
référence BibTeX
jan. 2003
Retail promotions with negative brand image effects - Is cooperation possible
Steffen Jørgensen, Sihem Taboubi et Georges Zaccour
European Journal of Operational Research, 150(2), 395–405, 2003
référence BibTeX
Livres
jan. 2020
Pierre-Olivier Pineau, Simon-Pierre Sigué et Sihem Taboubi
Springer, International Series in Operations Research & Management Science, vol 280, 396 pages, 2020
référence BibTeX
jan. 2007
Méthodes statistiques pour les sciences de la gestion
Douglas A. Lind, William G. Marchal, Robert D. Mason, Satya Dev Gupta, Santosh Kabadi, Jineshwar Singh, Sylvie Chomé, Denis Larocque et Roch Ouellet
Chenelière McGraw-Hill, 732 pages, 2007
référence BibTeX
jan. 2004
Differential games in marketing
Steffen Jørgensen et Georges Zaccour
International Series in Quantitative Marketing, Kluwer Academic Publishers, 2004
référence BibTeX
Chapitres de livre
jan. 2021
Juliana Alvarez, David Brieugne, Pierre-Majorique Léger, Sylvain Sénécal et Marc Fredette
Y. Rybarczyk (ed.), Human 4.0 : From Biology to Cybernetic, IntechOpen, 119–156, 2021
référence BibTeX
jan. 2020
Guiomar Martín-Herrán et Sihem Taboubi
Pineau P.O., Sigué S., Taboubi S. (eds), Games in Management Science, International Series in Operations Research & Management Science, vol 280, Springer, Cham, 15–39, 2020
référence BibTeX
sept. 2017
Anik St-Onge, Sylvain Sénécal, Marc Fredette et Jacques Nantel
Christodoulides G., et al. (eds) , Advances in Advertising Research (Vol. VII) : Bridging the Gap between Advertising Academia and Practice, Springer, 79–86, 2017
référence BibTeX
mai 2015
Marie-Christine Bastarache-Roberge, Pierre-Majorique Léger, François Courtemanche, Sylvain Sénécal et Marc Fredette
Information Systems and Neuroscience, Gmunden Retreat on NeuroIS 2015, Lecture Notes in Information Systems and Organisation, Vol. 10, Springer, 187–191, 2015
référence BibTeX
juin 2014
Jhelum Chakravorty et Aditya Mahajan
N. Balakrishnan (ed.), Methods and Applications of Statistics in Clinical Trials, Volume 2: Planning, Analysis, and Inferential Methods, 2, John Wiley & Sons, 416–435, 2014
référence BibTeX
Actes de conférence
oct. 2022
Rui Fan et Erick Delage
31st ACM International Conference on Information and Knowledge Management, 457–467, 2022
référence BibTeX
juin 2020
Beyond system design: The impact of message design on recommendation acceptance
Antoine Falconnet, Wietske Van Osch, Joerg Beringer, Marc Fredette, Sylvain Sénécal, Pierre-Majorique Léger et Constantinos K. Coursaris
Information Systems and Neuroscience. NeuroIS Retreat 2020, Vienna, Austria, 2020
référence BibTeX
avr. 2020
Vanessa Georges, François Courtemanche, Marc Fredette et Philippe Doyon-Poulin
Extended Abstracts of the 2020 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, Honolulu, USA, 8 pages, 2020
référence BibTeX
jan. 2020
Paul Léné, Alexander J. Karran, Élise Labonte-LeMoyne, Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Kevin J. Johnson et Pierre-Majorique Léger
Information Systems and Neuroscience, Lecture Notes in Information Systems and Organisation, vol. 32, Springer, Cham, Vienne, Austria, 147–154, 2020
référence BibTeX
déc. 2019
Ariane Beauchesne, Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Shang Lin Chen, Bertrand Demolin et Marie-Laure Di Fabio
Design, User Experience, and Usability. User Experience in Advanced Technological Environments. HCII 2019, Lecture Notes in Computer Science, vol. 11584, Springer, Cham, Orlando, USA, 121–133, 2019
référence BibTeX
juil. 2019
Caroline Giroux-Huppé, Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Shang Lin Chen, Bertrand Demolin et Pierre-Majorique Léger
Design, User Experience, and Usability. Practice and Case Studies. HCII 2019, Lecture Notes in Computer Science, vol. 11586, Springer, Cham, Orlando, USA, 459–473, 2019
référence BibTeX
juin 2019
Recommending reviews based on review helpfulness vote
Warut Khern-am-nuai, Yossiri Adulyasak et D.T. Nguyen
Proceedings of the 15th Annual Symposium on Statistical Challenges in Electronic Commerce Research, Hong Kong, China, 2019
référence BibTeX
juin 2018
Alexandre Gardé, Pierre-Majorique Léger, Sylvain Sénécal, Marc Fredette, Shang Lin Chen, Élise Labonte-LeMoyne et Jean-François Ménard
Haptics: Science, Technology, and Applications. EuroHaptics 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 10894, Springer, Cham, 264–275, 2018
référence BibTeX
juin 2018
Sébastien Lourties, Pierre-Majorique Léger, Sylvain Sénécal, Marc Fredette et Shang Lin Chen
HCI in Business, Government, and Organizations. HCIBGO 2018. Lecture Notes in Computer Science, vol 10923, Springer, Cham, 132–144, 2018
référence BibTeX
sept. 2017
The evaluation of a physiological data visualization toolkit for UX practitioners: Challenges and opportunities
Vanessa Georges, François Courtemanche, Sylvain Sénécal, Pierre-Majorique Léger, Lennart Nacke et Marc Fredette
Proceedings of the 2017 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems, ACM, 2017
référence BibTeX
oct. 2016
Raphaël Morin, Pierre-Majorique Léger, Sylvain Sénécal, Marie-Christine Bastarache-Roberge, Mario Lefèbvre et Marc Fredette
Proceedings of the 2016 Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play Companion Extended Abstracts, Austin, Texas, USA, 229–237, 2016
référence BibTeX
mai 2013
Reckless driving scenes in movies and anti-speeding advertisements: Main and interactive effects on young male drivers
Linda Lemarié, Jean-Charles Chebat et François Bellavance
23e Conférence canadienne multidisciplinaire en sécurité routière, Montréal, Canada, 2013
référence BibTeX
jan. 2012
Pricing of primary and contingent products in marketing channels: A dynamic prespective
Sihem Taboubi
12th Viennese Workshop on Optimal Control, Dynamic Games and Nonlinear Dynamics, Vienna, Austria, 2012
référence BibTeX
jan. 2010
On the effects of myopia in marketing channels under the dual role of prices
Guiomar Martín-Herrán, Sihem Taboubi et Georges Zaccour
INFORMS Marketing Science Conference, Cologne, Allemagne, 2010
référence BibTeX
jan. 2009
Myopic pricing as a strategic choice in the marketing channel
Hassan Benchekroun, Guiomar Martín-Herrán et Sihem Taboubi
Troisième colloque sur la théorie des jeux en marketing, Montréal, Qc, Canada, 2009
référence BibTeX
jan. 2009
Multi-product pricing and inventory ordering strategies
Mehmet Gumus
M&SOM 2009 Conference Proceedings, Cambridge, MA, 2009
référence BibTeX
jan. 2009
Shipping fees or shipping free? Impact of product and retailer characteristics on shipping charges in e-commerce
Mehmet Gumus, Shanling Li, W. Oh et Saibal Ray
M&SOM 2009 Conference Proceedings, Cambridge, MA, 2009
référence BibTeX